Back to Bangkok en naar helaas naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu Back to Bangkok en naar helaas naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu

Back to Bangkok en naar helaas naar huis

Blijf op de hoogte en volg Manouk & Moniek

03 December 2014 | Thailand, Bangkok

Om ons verhaal compleet te maken willen we graag onze laatste 2 dagen nog met jullie delen. En beter laat dan nooit :)

We zijn dus met de boot van Koh Tao naar Chumpon gegaan. Na een dikke 3 uur vroegen we ons toch af hoelang het nog zou gaan duren. 5 minuten was het antwoord, nou wel de Thaise 5 minuten dan, want na een half uur waren we er nog steeds niet.

Nadat we weer veilig aan land waren werden we achter in een bak geladen waar we met zo’n 25 personen inzaten , dus erg veel plek was er niet haha.
Eenmaal aangekomen bij het treinstation hebben we ons nog even samen met onze backpack gesetteld in een restaurantje en ons nachtproof gemaakt voor de trein. Hoppa de nachttrein in en op naar Bangkok.

Na een kort nachtje werden we om 4 uur alweer wakker gemaakt en om 5 uur in de ochtend stonden we in Bangkok. Goed, we hebben nog welgeteld 21 uur voordat ons vliegtuig vertrekt richting huishuis.

We zijn richting Koh San Road gegaan om te kijken of we daar ergens onze backpack konden dumpen. Nou haha, deze straat was meer dan verlaten, niets te beleven behalve een paar zatte Thaise en as usual wat straathonden. Het was wel een gek gezicht, zo rustig op Koh San Road, ongelofelijk!
Nadat we onze backpack bij ons oude hostel hadden gedumpt zijn we nog naar de liggende boeddha gegaan. Deze zou zo vroeg al open zijn, maar helaas, was weer zo’n Thais leugentje. We hebben er wat rondgewandeld en uiteindelijk toch nog onze grote liggende vriend kunnen bewonderen.
Vervolgens zijn we naar Chinatown gegaan. Hier hebben we wat rondgewandeld en onze ogen uitgekeken. Wat een rommel verkopen ze daar toch, niets is te gek voor woorden of je kunt het daar kopen!
We begonnen steeds meer in te kakken, het weinig slapen van de afgelopen 2 nachten begon ons aardig in de weg te staan.
Toch konden we het opbrengen om nog naar het grote westerse winkelcentrum Siam te gaan. We hadden een taxi gecharterd die ons wel weg wilde brengen als we voor hem een winkel in zouden gaan zodat hij een stempel zou krijgen. Het was zo’n aardige man dat we dat wel wilde doen voor hem. Uiteindelijk heeft hij ons naar 3 winkels gebracht waar wij zogenaamd een custom made dress zouden gaan kopen haha. Eerst ging Manouk trouwen en daarna was Moniek de bruid, mooi lulverhaal was het haha. Maakt niet uit, we hebben onze taxichauffeur een gratis tank benzine bezorgt en zijn dag kon niet meer stuk.

Afgezet bij het winkelcentrum hebben we daar nog wat rondgeslenterd. Na een tijdje hielden we het echt niet meer uit, zo moe waren we! We besloten om maar wat te gaan eten en onszelf vooral te trakteren op een heerlijk toetje, TAART! Uiteindelijk hebben we de taxi terug naar Koh San Road genomen omdat we Sill en Stefanie daar nog zouden treffen. Jaaa Sill uit America, in Bangkok, tegelijk, hoe is het mogelijk!?!
Maar voordat we bij Sill en Stefanie waren hadden we nog een lange taxirit voor de boeg want we stonden vast. Mooi, dan gaan we gewoon even slapen in de taxi. En guess what, daarna voelde we ons weer als herboren haha. Even een powernap in de taxi en weer gaan met die banaan!
Daar zijn ze dan toch, Sill en Stefanie op Koh San Road. Hoe leuk en gezellig!! We zijn bij een kroegje gaan zitten en hadden natuurlijk het een en ander bij te kletsen. Dit hebben we dan ook gedaan onder het genot van een heerlijk Chang biertje.
We hebben samen nog, voor ons het laatste, avondmaal gehaald op straat. De laatste keer Pad Thai with Chicken voor Moniek en de laatste keer Fried Rice with Chicken voor Manouk.
Nou, dikke knoevel voor Sill en Stefanie want hun moesten met het busje mee richting Chiang Mai! Erg leuk om hun hier in Bangkok te treffen! Zo ver van huis en toch dichtbij!

Wij hebben onze laatste souvenirs nog ingeslagen en zijn vervolgens bij onze geliefde kroeg op Koh San Road gaan zitten. We hadden immers nog een paar uur te gaan.
En om in de Thaise sferen te blijven hadden we een kroegrat die maar liefst 2x voorbij onze tafel kwam rennen.. hahaha IEEUUUWW. Achja, hoort erbij!

De ene cocktail naar de andere kwam voorbij en we besefte ons steeds meer dat we naar huis gingen. En we besefte ons ook steeds meer dat we dat echt niet wilde! We hadden het veel te erg naar onze zin hier en waren het nog totaal niet moe! We hebben ons nog kostelijk vermaakt in de kroeg en hadden geen zin om ons nog te gaan douchen en onze backpack fatsoenlijk in te pakken. We hebben nog volop genoten van onze laatste uren in Thailand.

Even hebben we overwogen om het vliegtuig 'per ongeluk' te gaan missen... maar we wisten dat we dat niet konden maken (helaas)!
Het was echt tijd om te gaan. Lichtelijk aangeschoten hebben we onze backpack gepakt en liepen we richting straat waar we opeens 2 Nederlanders tegenkwamen. Hiervan bleek dat een dezelfde vlucht had als ons en hij vond dat we belachelijk vroeg richting het vliegveld gingen (ons vliegtuig zou 3 uur later vertrekken en we moesten zeker nog 3 kwartier met de taxi).
Omdat hij vrij overtuigend overkwam en wij het prima vonden om nog langer te blijven zijn we met backpack en al weer de kroeg in gelopen en hebben we samen met hun nog een paar cocktails gedronken haha. Lang leve Thailand!!
Toen vond onze reisverantwoordelijke dat het dan echt tijd was en hebben we met z’n drieën een taxi genomen richting het vliegveld. Inmiddels waren we niet meer aangeschoten maar eigenlijk toch best dronken, oeps!
Toch liep alles gesmeerd. Nadat we ingecheckt hadden, hebben we onze korte broek toch maar eens geruild voor een lange broek en ons vestje ook maar aangedaan. Zo we kunnen het vliegtuig in. Nog even een goede deal gemaakt om 3 kitkat’s voor 50 Bath te scoren en we konden zo de gate doorlopen het vliegtuig in hahaha. Nergens meer wachten, zitten of hangen, gewoon direct door kunnen lopen naar ons vliegtuigstoeltje. Beter kan gewoon niet!

Een ding kunnen we jullie vertellen, de terugreis is zo snel gegaan, we hebben er amper wat van gemerkt. Waarom? Nou, Manouk lag in coma vanwege de drank en Moniek heeft films gekeken en ‘gekletst’ met onze reisverantwoordelijke haha.

De laatste minuten van onze vakantie voordat alle ellende weer begint. Na 4 hele mooie en onvergetelijke weken in Thailand werd het dan bijna tijd om afscheid te nemen van elkaar. Een vakantie om nooit meer te vergeten! Zo mooi, zo gezellig, zo leuk, zo avontuurlijk en zo onvergetelijk, Thailand 2014!!!

DIKKE KNOEVEL MIEK & MOUK

P.s. Godverdomme wat is het hier in Nederland koud! Niet normaal, brrr…..