Arrivé in Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu Arrivé in Bangkok & Kanchanaburi - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu

Arrivé in Bangkok & Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Manouk & Moniek

10 November 2014 | Thailand, Ayutthaya

Haaa lieve iedereen!

Na ongeveer een reis van 23 uur van deur tot deur zijn we veilig geland in Bangkok. We hadden ons eerste hostelletje geboekt en gelukkig zat hier ook tranfer bij. Ze stonden fijn te wachten met een bordje met onze naam, Hendig! Hup naar het hostel, prima plek en lekkere bedden! We zijn die avond nog ff lekker naar de kermis (loy kratyong ofzoiets) geweest en hebben daar onze eerste Chang-biertje gekocht en natuurlijk ook opgedronken! Ohja dat geld haha, even wennen aan de nieuwe briefjes, komt goed!

Volgende dag, vrijdag dus, hadden we om half 7 de wekker gezet. Helaas hebben we die gemist, hallo jetlag! Diezelfde middag zijn we naar Bangkok centrum gegaan en hebben we ons op Kao san road eruit laten flikkeren!

Eenmaal beland op Kao san road met onze backpack moesten we op zoek naar een slaapplek. Zo snugger als we zijn lopen we bij de eerste en de beste guesthouse naar binnen. Kamer gecheckt, arco werkt, prima doen we! Tas gedumpt en de straat op.

Wat een indrukken op zo'n eerste dag! Bangkok is echt te groot en aan de warmte moest ook nog even gewend worden, poeh.
We zijn gaan wandelen en uiteindelijk kwamen we bij een toeristenbureau uit. We moesten nog het een en ander regelen zoals een binnenlandse vlucht, wat buskaartjes en een treinkaartje voor de nachtrein. We werden gelukkig goed geholpen en wij waren blij dat we dat geregeld hadden. Toen we trouwens daar zaten begon het toch een potje te regenen, niet normaal. Alle gekheid op een stokje, welkom in Thailand haha! Gelukkig was het maar een bui en scheen de zon weer snel.

Aan tuktuk's ook geen gebrek. Daar gingen we hoor, flink onderhandelen en weglopen als het ons niet beviel. Het werd gewoon een sport! Gelukkig is Manouk hier ontzettend goed in haha, die regelt t zich wel!
En dat we goed zijn bleek achteraf wel. Wij hadden een tuktuk voor 15 Bath naar 3 tempels terwijl de meeste minimaal 100-150 Baht betaalde haha. Woehoeee doen we goed! Daarna hebben we nog geprobeerd om voor 5 Baht ergens te komen maar dat is ons helaas niet gelukt haha.
Ohja, 40 Baht is ongeveer 1 euro, lekker cheap dus!

Smiddags hebben we trouwens noodles gegeten met vanalles er in, wat het was, geen idee?? Kat en of hond waarschijnlijk en nog een beetje hamster..
Moniek heeft het bordje leegegeten zoals thuis is geleerd. Eten wat de pot schaft hè mama! Manouk heeft de hond en de kat laten liggen.
Als avondeten hebben we op straat de beruchte pad thai met kip gegeten! Dit was erg lekker en te goedkoop, 50 Baht, 1, 20 ofzo.

Savonds hebben we ons een sjiek jurkje aangedaan en zijn we lekker naar de skybar gegaan, ookwel bekend van the Hangover. Mijnnnn God, wat een uitzicht, niet normaal, zooooo mooi! Echt geweldig!
Nadat we van het schitterende uitzicht genoten hadden op de 64ste verdieping zijn we weer terug gegaan naar Kao san road.
Man wat een leven was er in een keer op straat, die Thaise komen savonds pas in actie! Toen kwamen we er dus ook achter dat we bij een lekkere drukke kroeg sliepen.
We zijn nog lekker op het terras gaan zitten. We keken onze ogen uit, zoveel te zien! Niet veel later kwamen er een paar Japanners naast ons zitten, haha wat een grap. Ze boden ons drinken aan en we hebben gezellig met ze gekletst. Helaas smeerde ze ons ook een schorpioen aan, baaaaaaah haha. We hebben het geproeft, smaakt nergens na maar het het blijft een vies idee!

Het was inmiddels al vrij laat dus we zijn naar onze plank gegaan, want zo hard was ons bed! Geen beweging in te krijgen! De vloer op Abu dhabi was nog zachter...

De volgende morgen, zaterdag, werden we met een busje opgehaald waarmee we naar Kanchanaburi gingen. Het busje zat al aardig vol en Manouk mocht dus voorin zitten. Zonder dat ze t zelf in de gaten had ging ze achter het stuur zitten, hahaha! Het stuur zit hier natuurlijk aan de andere kant. Niet alleen onze medereizigers begonnen te lachen, maar ook het hele terras haha! Oeps foutje..

Nou, het moest niet gekker worden, in hetzelfde busje zaten Sjel en Janneke uit Roermond naast ons!
Het was meteen gezellig en we hebben heel wat afgekletst.

Eenmaal aangekomen in Kanchanaburi zijn we naar hetzelfde hostel gegaan als Sjel en Janneke. Echt super leuk. We hadden een hutje op river Kwai.
In tegenstelling tot onze plank in Bangkok hadden we hier een trampoline, wat dus een aangename verbetering was wat het bed betreft.
En op het water betekend dus ook dat als er een bootje langskomt, het hutje lekker wiebelt.
We zijn het er ook over eens dat we het nu al veel leuker vinden dan Bangkok. Bangkok is zoooo massaal, nu is het veel gezelliger.

Die dag zijn we nog met z'n vieren naar de Birma spoorlijn en the Bridge over the river Kwai gaan kijken. Vandaag was het trouwens 39 graden... poeeeeh wermm!
Savonds nog lekker pizza gegeten en nog wat gedronken bij ons hostel met zn vieren.

Zondag zijn we naar Erawan national park gegaan, ook weer met zn vieren. We werden achter in een bakkie geduwd en op naar het park.
Ook dit was waanzinnig mooi. Het was een route van ongeveer 2 kilometer langs 7 levels van watervallen. Manouk sprong bij de eerste en de beste waterval meteen in het water haha wat een gek.
Bij de volgende zijn wij er ook maar eens in gegaan. Heerlijk water en aan vissen geen gebrek. Iieeuw echt dikke vette vissen. Je mocht ze eigenlijk niet voeren, maar dat hebben we toch gedaan haha.
Normaal denk je dat vissen bang zijn voor mensen, maar deze Thaise vissen dus echt niet. Je moest echt opletten want voor je het wist was je je voet kwijt haha. Gekke beesten!
Je zou ook denken dat als je een ambulancebroeder bij je hebt hij ons zou moeten redden. Maar helaas, wij hebben HEM al 20x moeten redden haha. Maar hij en ook Janneke weten goed wat te doen bij een snotneus en een zere keel haha. Altijd handig!
We hebben die dag heel wat geklauterd, geklommen, gezwommen en vooral heeeel veeeel foto's gemaakt.
Ohja en niet te vergeten, we hebben ook nog een wilde aap gezien, verrek beest haha.
Savonds lekker gegeten en daarna nog een paar cocktails gedronken.
We hebben een erg leuke dag gehad!

Ooh en aan complimenten ook geen gebrek. Janneke had een foto van ons samen met Sjel naar vriendinnen gestuurd. De volgende reactie kwam retour: zijn dat she-males?
Haha eeeeeeeeen bedankt! En wij maar denken dat we er goed uitzagen.. valt dat even tegen!

Nu is t maandag en vertrekken we richting Ayuttaya om vanavond de nachttrein richting Chiang Mai te pakken!
Natuurlijk hebben we kruumelvlaai over laten komen voor de verjaardag van Manouk straks om 12uur!

Tot de volgende...
Dikke knoevel vanuit Thailand, Miek & Mouk

• 10 November 2014 - 13:54

Ellen Neven:

Nice! Klinkt goed! Have fun ladies! Geniet ervan :)

• 10 November 2014 - 14:49

Ine Peters:

Wat een avonturen! Geniet ervan meiden en van de vlaai!

• 10 November 2014 - 16:50

Liefste Nichtje:

Hahahaha super om te lezen! Geniet! En heel veel plezier!

En gefeliciteerd aan Manouk!!

X

• 10 November 2014 - 18:24

Piet Peters:

fijn om te lezen en te zien op de app foto's dat jullie het naar de zin hebben.
    Manouk al gefeliciteerd met je verjaardag maak er (weer) een mooie dag van. groetzels :-)

• 10 November 2014 - 21:18

Lotte :

Leuk om jullie avonturen te lezen Miek en Mouk!
    Geniet er maar van, hebben jullie verdient!
    Alvast gefeliciteerd Manouk!
    Xxx

• 12 November 2014 - 20:44

Luuk Feitsma:

hey meiden, het is weer en heel groot plezier jullie te volgen en mee te maken wat jullie allemaal doen. geniet ervan en met een beetje jaloezie zeg ik GENIETEN maar.
    groet Luuk

• 13 November 2014 - 19:40

Os Mam:

Wat n gezellig verhaal megjes. Nu zitten jullie in de jungle, ben benieuwd hoe t daar was. Tot snel weer. Groetjes van ons allemaal. Xxx