Knuffelen met tijgers en feesten op Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu Knuffelen met tijgers en feesten op Koh Phi Phi - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu

Knuffelen met tijgers en feesten op Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Manouk & Moniek

25 November 2014 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Haaa lieve vriendjes, vriendinnetjes, papa's, mama's en de rest :)

Inmiddels is t dinsdag 18 november, de dag dat Miek & Mouk definitief afscheid nemen van het noorden en het vliegtuig pakken naar het zuiden van Thailand!

Voordat we vliegen geven we onze Engelse makkers nog een dikke knuffel. Voor het eerst waren er tranen, tranen van geluk zullen we maar zeggen. Want alles is zo leuk en gezellig en mooi! En afscheid nemen is kut!
We gaan Chiang Mai, BMP, de jungle, onze jongens en het eten hier zo hard missen! Huilen met de pet op...

Maar niet getreurd, er ligt nog een mooi avontuur in het vooruitzicht!
Die middag zijn we nog naar het Tiger Kingdom geweest. Wat een mooie, grote beesten zijn dat toch! Ze zien er zo lief en schattig uit, maar t blijven wilde beesten. We zaten rustig op een bankje te wachten en zonder dat we het in de gate hadden lag er al bijna eentje in onze nek. Spelen noemen ze dat ja... hahah wij noemen zoiets een hartverlamming!
Na enige tijd waren we aan de beurt, we mochten de kooi in, best wel spannend!
De man die bij ons was zei wat we wel en niet mochten doen. Je mocht op de tijger liggen, zn staart vastpakken, vooral hard aaien, zn poot aanraken maar niet bij zn kop komen. Zn staart optillen vonden we allebei maar niets.. zou er zelf ook niet aan moeten denken dat 10 duizend toeristen aan mn staart zouden trekken, als ik er al een had haha!!
Op een gegeven moment bedacht die tijger van ons dat hij genoeg had van het liggen. Het was speeltijd! Hahah ja hoor, wij vluchten wel weer voor je! Het was wel heel leuk om te zien dat er goed voor ze gezorgd wordt. Er werd ook echt met ze gespeelt, hoppa het water in, rennen en klauteren! Betekende wel dat wij een beetje op moesten letten, we weten dat we klein zijn en makkelijk als speeltje kunnen fungeren haha.
Het was een erg leuke ervaring!

Tijd om terug te gaan met onze privé tuktuk van BMP. Onze chef van BMP brengt ons trouwens gratis naar het vliegveld, ondanks dat we er niet meer geslapen hebben. We zijn er kind aan huis, heerlijk!

Om half 6 savonds ging ons vliegtuig richting Krabi. De vlucht is goed verlopen en de binnenzijde van onze ogen zag er prachtig uit!
2 uurtjes later staan we alweer met beide benen op de grond, nauwelijks gemerkt dat we in de lucht zaten. Taxi stond klaar en gaan met die banaan.
Ons huisje in Krabi was prima. We werden ontvangen door hele aardige en lieve mensen. Die avond lekker gechillt en niet veel meer gedaan.

De volgende ochtend hadden we alweer de boot naar Koh Phi Phi, ons eerste eilandje. Zo Krabi, je was mooi, we hebben van je genoten haha.

We hadden de mooiste plek op de hele boot, twee prinsesjes voorop en geen last van andere stinkende en plakkende toeristen, yeaah doen we goed!
Beetje jammer dat we vol in zon zaten, zonder windje en we daar nog een uur zaten voordat we überhaupt vertrokken, HEIT!!

Daar zijn we dan toch, arrivé op Koh Phi Phi! Op naar ons hostel, prima kamertje, meer hebben we niet nodig!
We wilde het eiland gaan verkennen en voordat we het wisten begon het te regenen en niet te zuinig ook! Het werd zelf koud, ofja het koelde flink af. En ja hoor, we hebben ons een warme chocolademelk besteld, vonden we wel toepasselijk haha.
Nou, welkom op Phi Phi.. we dachten dat het maar een kleine bui zou zijn, hmm helaas! Scheiteiland!
We zijn naar de 7eleven gegaan, hebben ons drank gekocht, nagellak en genoeg te eten. Daar zouden we de rest van de middag wel mee door moeten komen op ons kamertje haha. We waren echt zeik en zeik nat en liepen door de straten tot onze enkels in het water.. haha wat een gezicht, lekker zo'n eiland!

Onze meidenmiddag was geslaagd en savonds konden we lekker party machen! Daar troffen we onze lekkere Sjel en Janneke weer! Ook kwamen we onze Oostenrijkers van de jungle weer tegen, wat een gezelligheid!
Er werden allemaal vuurshows gegeven op het strand en er werd ook gelimbodanst met een stok die aardig warm was! Manouk had haar nieuwe hobby gevonden en ging ervoor! Ze had natuurlijk wel haar lengte in haar voordeel!
We hebben lekker gefeest op het strand tot in de vroege uurtjes.

De volgende dag, donderdag 20 november, wilde zeker zijn van zon! We wisten dat het beter weer was op het vaste land en zijn die ochtend naar Pucket gegaan. Op de boot waren we een beetje dood, buikkrampen op en top! Gelukkig waren deze snel weer verdwenen! Aangekomen in Pucket zijn we naar Patong beach gegaan, hier waren we aan toe!
Heerlijk genoten van het zonnetje en het strand!!
Verder leek Pucket ons totaal niet boeiend, het zag er ook niet bepaald gezellig uit!
Omdat onze laatste boot al om 3uur terug ging hadden we ook niet zo heel lang de tijd.
Eenmaal terug op PhiPhi hebben we nog lekker een Mojito op het strand gedronken. Heerlijk, zonsondergang en chillen!
Die avond zijn we ook nog even een drankje gaan doen op het strand, maar we lagen vroeg in bed, want gatsie gatsie, we hadden weer diaratsie.... haha Feest!

Vrijdag alweer, vandaag vertrekken we alweer naar het volgende eiland, Koh Phangan. Eigenlijk hadden we nog een dag langer op Phi Phi moeten blijven, dan hadden we wat meer van het eiland kunnen zien, maar ach... er is nog zoveel te zien!

We hebben een aardige reis voor de boeg, van west Thailand naar oost Thailand haha. Komt goed, ook dit overleven we wel!

Dikke knoevel van ons!