Chiang Mai, off to Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu Chiang Mai, off to Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, off to Pai

Blijf op de hoogte en volg Manouk & Moniek

20 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zoeeeeh doa zien we wer!

Het verhaaltje gaat verder op de zaterdag! Het is trouwens een ramp om te onthouden welke dag het is. En deze dag was ook een ramp haha. We hadden iets te hard gefeest gisteren met team chicken haha. Man wat hadden we weer een kater.
Eigenlijk hadden we het plan om naar Pai te gaan vandaag, maar een ding wisten we zeker, als we nu op een scooter zouden gaan zitten zouden er dode gaan vallen haha! Geeeeen goed plan! Hmm wat gaan we dan doen?
We lagen inmiddels in het zwembad samen met onze Amsterdammers, Anthony en Ferdy en onze Engelse mannen, George, Lee, Ross en Joe. Wat iedereen ging doen was bij niemand duidelijk haha. Stelletje lamballen dat we zijn!

We hadden in ieder geval besloten dat we vandaag niet naar Pai zouden gaan maar morgen. In dat geval wilden we nog een nachtje bij BMP slapen. Wij naar onze chef toe.. geen kamers meer. FUCK, we zijn dakloos en staan met onze backpack op straat haha! Hmm beetje shit. Nja, we zien wel.
Smiddags zijn we met onze Amsterdammers op de scooter Chiang Mai in gegaan. Heerlijk geluncht en smooties gedronken. Ze hebben ons weer bij BMP gedropt en Smiddags hebben we onze reis in het zuiden gepland samen met onze chef.
Haha onze chef, die regeld het zich wel! Hij mag ons wel, hij roept ons de hele tijd, Manoesch.. wie hij nu bedoelt, Manouk of Moniek, geeeen idee haha! Ook zegt hij iedere keer tegen onze jongens, let goed op deze meiden, my friends! Haha

Anyway, wij hebben onze reis in het zuiden gepland. Of we hier goed aan hebben gedaan, geen idee?!? We maakte ons een beetje zorgen omdat zo'n beetje elke Thai zei dat het nu hoogseizoen werd en we het 3 dubbele zouden betalen.. achteraf zal het allemaal wel weer meevallen! Maar ach, we hebben het gepland, weer n zorg minder!

We waren nog wel steeds Toos Dakloos en moesten toch echt een slaapplek gaan vinden haha. Gelukkig kwam Lee met een mooie oplossing. Hij sliep al 6 weken in een hostel in het centrum wat ook prima was. We mochten bij Lee en George achter op de scooter en zijn onze kamer gaan regelen. Super chill en goedkoop, thanks Lee!
Nadat we dit geregeld hebben zijn we met een groep naar een meer gegaan, je weet wel, zoiets als de kasteelse bosse, alleen vele malen mooier haha. Het is trouwens echt lekker om op een scooter te zitten en lekker te crossen (we zeggen niet hoe hard ze gaan en dat we geen helm op hebben, anders mogen we er van onze mama's niet meer op haha).

Het was heerlijk vertoeven in een hutje aan het meer tijdens de zonsondergang. Toevallig was er ook nog een festival gaande. Helaas laten schieten want we waren op de scooter, dus geen biertjes!

Eenmaal terug bij BMP hebben Lee en George ons met onze backpack achter op de scooter naar ons hostel gebracht. Hahaha dat was echt een hilarisch gezicht. Moniek dacht eerst dat het niet zou passen maar Manouk zei vastberaden, nee dat maken we wel passend! Haha en tis ons gelukt!

Die avond wisten we niet zo goed wat we moesten doen. We moesten nog wel eten en de jongens ook. We zijn met zn vieren naar de night bazaar gegaan en hebben lekker op straat gegeten! Het mooie was dat Lee vroeg of we van pittig hielde, we zeiden allebei volmondig Ja! Nou en dat hebben we geweten haha. We wisten van gekkigheid niet hoeveel flesjes water we moesten kopen en het was ook nog maar de milde vorm. Poh het zweet brak ons uit haha!
Na ons ik zweet me een ei weg diner vroegen de jongens of we she-male-street wilde zien. Jaa dat wilde we wel! Apart om te zien, we moesten gewoon vragen welke nu shemales waren. Niet te herkennen, zo goed verbouwd! Oké, soms is het overduidelijk, dan ziet een blinde het nog.. maar vaak zijn het nog best mooie vrouwen.... mannen... whatever haha.

Na dit avontuur zijn we naar ons hostel gegaan en hebben we rustig aangedaan. Morgen hebben we om 9 uur afgesproken bij BMP om te vertrekken richting Pai.

De volgende ochtend waren we al vroeg uit de veren, lekker douchen, tas inpakken, ontbijten en scooter huren.
Jeroen had contact met Manouk gehad en ging ook met ons mee naar Pai, gezellig!
We waren netjes optijd bij BMP, maar nu waren de jongens niet klaar. We hebben nog een dik uur moeten wachten voordat we eindelijk konden gaan. Haha nou, daar gingen de twee vrouwen met hun entourage! Totaal waren we met 9 scooters en 10 man, echt fantastisch! Lijkt wel een invasie als we Pai in komen rijden haha.
En onze chef heeft de jongens weer toegesproken, ze moesten goed op ons letten want we waren zn vrienden haha!

Daar gaan we hoor, off to Pai! Wat was het leuk om rond te crossen op de scooter, echt heerlijk! De meiden op stap met de jongens, 4 jongens voor ons en 4 jongens achter ons haha, net prinsessen!
We weg naar Pai was echt mooi, we hebben verschillende stops gemaakt om van het uitzicht te genieten en natuurlijk onze benen te strekken. Het was trouwens niet altijd even makkelijk rijden met al die haarspeldbochten haha.
Wat een dag was het toch, fantastisch. Een dikke 4 uur en 140 km verder waren we op onze bestemming!
We hebben een hostel uitgezocht waar we met zn alle konden slapen haha dit wordt wat!
Uiteindelijk sliepen we met zn 8e bij elkaar en 2 naast ons in een huisje.

Wij zijn die middag nog even door Pai gaan wandelen, de jongens zijn gaan zwemmen.
Savonds hebben we lekker met zn alle liggen chillen. We hebben al het Chang bier uit de 7eleven gekocht en onder het genot van een drankspelletje (bussen) opgezopen! Het was echt gezellig en een zooitje ongeregeld haha, maar dat maakt het zo leuk!
Uiteindelijk zijn we die avond nog op stap geweest en zijn we onze Sjel en Janneke weer tegengekomen, gezellliggg!
We moeten wel zeggen dat het uitgaansleven ons een beetje tegenviel in Pai.. maar dat kan ook aan ons liggen. We waren de Yellowbar immers gewend!
Snachts hebben we ook nog een kampvuurtje gebouwd haha! Lekker logisch snachts om half 3...

De volgende ochtend (maandag inmiddels).. aiaiai haha. Wij waren zoals gewoonlijk weer vroeg wakker. Manouk wilde graag douchen, maar ja iedereen lag nog te pitte!
Nu wisten we dat de huisjes naast ons niet op slot waren maar wel leeg stonden... haha juww daar gaan we douchen. Zo gezegt zo gedaan, heerlijk gedouched en niemand wakker.
Wij zijn ook maar vast in het dorpje gaan ontbijten, want als we op die lamballen van ons moesten gaan wachten hadden we om 2 uur nog niet ontbeten.
Uiteindelijk maakte het allemaal geen zak uit, want nu moesten we nog op onze bodyguards wachten. Dus in die tussentijd hebben wij maar wat gehangen en wat Volleybal gespeeld! Het was eigenlijk de bedoeling dat we nog wat watervallen zouden bezichtigen, maar iedereen was te lamlendig voor woorden dat we er allemaal geen zin in hadden. Iedereen wilde naar huis.
Onderweg kregen we ook nog te maken met een tropische regenbui, woaa het plensde eruit. Na even te hebben gescholen konden we weer verder, maar wel super voorzichtig want de weg was nat!
Ook had onze scooter de terugweg wat kuren. We kwamen niet meer bergop met zn tweeën haha, dan vielen we bijna om, zo langzaam!! Toen hebben we Manouk maar even bij iemand met een betere scooter gedropt en Moniek alleen op de scooter. Nou en zelfs toen trok ie het niet eens hahaha wat een ding.

We waren rond de klok van 6 uur thuis en iedereen was gesloopt. Manouk voelde zich totaal niet lekker en is meteen na het douchen in bed gaan liggen.
Moniek is nog even met de Engelse op stap gegaan om afscheid te nemen. Iedereen vertrekt morgen naar iets anders, wij naar het zuiden, de Engelse naar Laos, de Amsterdammers ook naar het zuiden en Sjel en Janneke zitten al in het zuiden.

We willen niet over afscheid praten dus we willen graag nog een tip met jullie delen uit de jungle haha. Manouk is namelijk ervaren in buiten plassen en poepen (door haar buitensport natuurlijk). Je moet altijd met je gezicht naar de berg toe zitten, doe je dit niet, pis je nog tegen jezelf aan haha. Je moet het maar weten hè...

Tot het volgende verhaaltje maar weer!

Dikke knoevel Miek & Mouk

• 26 November 2014 - 12:33

Luuk:

geweldig; zit te lezen met een grote glimlach om de mond; nu op naar het zuiden "go and get them"