Chiang Mai, echte meisjes in de Jungleeee - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu Chiang Mai, echte meisjes in de Jungleeee - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manouk & Moniek - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, echte meisjes in de Jungleeee

Blijf op de hoogte en volg Manouk & Moniek

15 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Haa lieve iedereen,

Daar zijn we weer. Wat vliegt de tijd toch!! Niet normaal.Hier een update van de afgelopen week.

Maandag zijn we dus in Ayuttaya geweest. Hier zijn we samen met Sjel en Janneke naar toe gegaan. Het was maar een tussenstop dus hadden maar 1 middag. We hebben nog wat tempels bezocht met de tuktuk en uiteindelijk hebben we ons in een klein restaurantje gesetteld.
Op een gegeven moment heb je het wel een beetje gehad met de tempels...
Sjel en Janneke hadden helaas 1 trein eerder dan ons en moesten dus eerder gaan. Wij hebben toen nog maar wat gehangen en gewacht totdat onze trein eindelijk kwam. Deze had namelijk een dik uur vertraging, NS taferelen? uiteindelijk zaten we rond half 11 savonds in de trein.
Nou, met de nachttrein van Ayuttaya naar Chiang Mai, een avontuur opzich. 2 bedjes boven elkaar en lekker knus op elkaar allemaal. We hebben nog gezellig gekletst totdat het 12 uur was, want toen was onze Manouk natuurlijk  jarig!! Jammer genoeg heeft de vlaai wat vertraging opgelopen....Om half 8 stond Miep aan ons bed te schreeuwen, Breakfasstttt. Ohh man, tis veel te vroeg, laat ons slapen. Nietemin heeft Manoukske wel een lekker ontbijtje op bed gehad.
In Chiang Mai werden we opgehaald door ons hostel, BMP, Bij Manouk Peters! Hujj

We moesten even wachten totdat we in onze kamer konden dus zijn we maar gaan chille bij het zwembad. De chef van het hostel regelde alles voor ons, echt heel fijn!  Het was inmiddels zoooo warm dat Manouk met kleren en al in het zwembad is gesprongen.  Toen de chef ons kwam halen om te zeggen dat we onze kamer op konden vroeg hij heel verbaasd: wat heb jij gedaan? Waarop Manouk antwoorde dat Moniek haar in het zwembad had gegooid voor haar verjaardag haha. Die middag hebben we lekker aan het zwembad gelegen en nieuwe mensen ontmoet die met ons mee op jungle tour gaan!
Savonds hadden we eerst een meeting voor de jungle tour. Het mooie was dat ze ons moesten bellen op onze kamer, om te vragen waar we bleven haha, oepsie! Op de meeting hebben we Tarzan de reisleider ontmoet,  wat een gek haha! De groep zag er gezellig uit en het sfeertje was meteen goed (toen wisten we nog niet dat we met een stelletje halve garen op stap zouden gaan haha).In de meeting werd verteld wat we wel en niet mee moesten nemen en op het eind was er nog een verrassing.... jaaaaa de vlaai is gearriveerd! Een taart voor Manouk haar verjaardag van de chef! Zoooo leuk, Gefeliciteerd lange!!
We hadden inmiddels al  heel wat mensen uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van Manouk en zijn uiteindelijk met 11 personen naar het centrum gegaan. Eerst nog lekker gegeten bij de Mexicaan en vervolgens naar Zoe yellowbar! Waaaaaaat een feestje!! We zijn doorgegaan tot in de vroege uurtjes en wat was het gezellig! en Het leuke was dat zo'n beetje ons hele jungle team in de kroeg stond te zuipen als een gek, dat beloofd wat de volgende ochtend...

En ja hoor, hallo dikke vette kater! Waarom wilde we ook alweer op jungle tour? We moesten eigenlijk om 8 uur bij het ontbijt zijn, maar dat hebben we niet gered. Gelukkig waren wij niet de laatste haha.Daar zaten we dan. In een busje op elkaar gepropt, met een groep waar je u tegen zegt haha. Van de 13 personen hadden er 11 een dikke vette kater.. waar gaat dat heen deze dagen?
Het jungleavontuur gaat beginnen. De rit naar de jungle was echt verschrikkelijk maar ook die hebben we overleefd! Eenmaal aangekomen bij de jungle werden we van Tarzan overgeleverd aan Mr. Chicken! Haha let's go, hier gaan we dan!
Wat nu allemaal precies de bedoeling was wist niemand haha iedereen volgde chicken maar gewoon. En ja, als je door de jungle loopt met je katerkop boeit het allemaal niet zo veel haha.

Na een kleine wandeling hadden we al lunch pauze, heerlijke rijst verpakt in een bananenblad, heerlijk! Lekker primitief allemaal.
De groep bestond uit 3 engelse, 2 oostenrijkers, 6 nederlanders en 2 canadezen, say hello to Team Chicken!!
Onderweg zijn we ook nog gestopt bij verschillende watervallen, waar iedereen lekker ging chille en of zwemmen of uitkateren... maar wat hebben we toch gelachen onderweg. Alleen het wandelen was al leuk. Oké, de kater was wat minder, maar ook dat hebben we overleeft!
Na een stevige wandelen van ongeveer 5 uur waren we op onze kampplaats.
Slapen op bamboe met wat muggennetten er boven em een dekentje waar de vlooien nog niet op zouden gaan zitten haha.
Het uitzicht was echt fantastisch en we hebben genoten van de zonsondergang.
Ohja je kon je 'douchen' bij de waterval en je vraagt je natuurlijk ook af waar je naar de wc moet.. naja, je raad het vast zelf wel al! Je wordt er wel aardig goed in als je een paar dagen onderweg bent haha.
Savonds was het echt gezellig. Kaarsjes aan, drankje erbij en chicken met de gitaar en een stel gekken bij elkaar midden in de jungle! Wonderwall zal nooit meer hetzelfde zijn!
Het eten was trouwens ook heerlijk. Gemaakt door de bewoners van het bergdorpje. Hoe het allemaal klaar is gemaakt willen we helemaal niet weten... we hebben goed gegeten haha.

Na een heeeeerlijke nacht was het tijd om op te staan! Tandjes poetsen, weer een heerlijk ontbijtje en gaan met die banaan!
We hebben veel bergop moeten lopen en God wat was het warm, niet normaal. Als je 10 passen had gemaakt was je gewoon zeik en zeik nat! (Ricardo en Carmen, als jullie dit lezen: we hebben bij Balance nog nooit zooo hard hoeven zweten als we nu in de jungle doen haha).
Anyway, er werd onderweg een hoop onzin verkocht en met name door onze 3 Engelse matties haha!
Onderweg zijn we ook nog een wilde olifant tegen gekomen, erg gaaf om te zien!
Chicken maakte ons ook aan het lachen, echt een jungleman, op de slippers en met zn hakmes vloog hij de jungle door alsof het niets was. Chicken heeft ook allemaal oerkreten. Als je hem roept krijg je: aaaaaaaaaaaaaah, wat een held!
Na een dikke 4 uur wandelen kwamen we bij ons tweede kamp. Weer ontzettend mooi en een fijne plek om te zwemmen en te wassen.
Dit keer sliepen we niet met zn alle bij elkaar maar hadden we samen met Mariska ons eigen hutje!
Savonds ook weer goed gegeten en de drank werd weer tevoorschijn gehaald. Kampvuur erbij, drankspelletje en een hele mooie avond gehad met zn alle!

De laatste dag in de jungle is alweer aangebroken. We merken dat iedereen steeds losser wordt en steeds closer, echt leuk om te zien. Niemand schaamde zich meer en het was normaal als je een paar meter verder iemand zag pissen ofzo.. haha

De laatste dag hebben we niet veel meer hoeven lopen. We hebben wel nog op een olifant gezeten en dat was ook nog een avontuur opzich. Ooit olifantensnot over je heen gehad? Nou, wij LITERS! Haha gadverdamme, hadden wij weer, een spugende olifant! En recht in ons gezicht ook haha. Ach, wat maakt het ook uit, we stinken toch al, kan dit er nog wel bij haha.

Na de olifanten gingen we met zn alle achterin het bakkie verder naar het bamboeraften. Nou, dat ze het überhaupt raften durven te noemen. We zater maar een beetje op bamboe te kijken, echt te saai voor woorden. We zaten samen met Mariska en George op ons bootje en hebben er maar het beste van gemaakt haha. George is op een ander bootje gesprongen, we hebben elkaar in het water proberen te gooien en we hebben een ander bootje (met onbekende mensen) bekogeld met stukjes maïskolven die in het water lagen haha. Wat zijn we toch ook een stelletje kutkinderen, maar nu was het tenminste wel leuk!
Dat was onze laatste activiteit van de jungletour.
Wat jammer dat het voorbij was, we hadden er zo graag nog een paar dagen achteraan willen plakken. De groep was zoooo leuk en zooo gezellig!

Eenmaal terug in Chiang mai sliepen we weer met zn alle bij BMP. Iedereen heeft zich opgefrist en zijn savonds met zn alle weer lekker op stap geweest naar de yellowbar! Wat een feestje was het weer! Heerlijk.
And guess what, komen we daar Jeroen van Summere oet Grubbvooooors tegen. Hahaha wat een toeval!

Het volgende plan? Op de scooters naar Pai.

Tot het volgende verhaaltje!
Love you, bye!

• 20 November 2014 - 12:04

Mariska Kerkhoff:

Hahaha leukkkk!

• 20 November 2014 - 16:15

Miriam:

Ha meiden wat toch een belevenissen zeg. Superleuk om dat allemaal te lezen. Het wordt zo goed omschreven dat ik er bijna een beeld bij krijg. Geniet er nog van aapies!!

• 26 November 2014 - 12:22

Luuk Feitsma:

Zo te lezen vermaken jullie je prima; het beeld is helder; het gaat jullie om de kattenkwaad en 'pesten';
    Lekker genieten van de reis. :-)